Op weg

 We zijn op weg, allemaal.

Jesaja heeft het erover in zijn profetie en het raakte me.

Zoveel jaar geleden was iedereen op weg. Waarheen? Achter zijn god aan. Maar wij, zegt Jesaja gaan op weg achter onze God aan.


In de Naam van de Heere op weg gaan. In de naam van Wie zijn wij op weg? Ben ik op weg? En hoe zie je dat? Dien ik mezelf of de omstandigheden? Ga ik mee in de waan van de dag, met alle onrust en onzekerheid? Of dien ik die God, die zegt: kom bij Mij met je zorgen en je moeite, Ik alleen geef rust.

Ik wil je Vader zijn, voor eeuwig en altijd.

Wat een goede tijd heb je dan, als je op weg gaat, ook tijdens deze advent, deze tijd van verwachten, juist ook nu, verwachten van Zijn komst, in Bethlehem maar ook op de wolken.

Verwacht  Hem, ga op weg in Zijn naam!

Reacties

Populaire posts