Elke dag


 Als ik terugkijk op afgelopen jaar....

en wie doet dat niet? Wat valt dan op? Het is een jaar waarin heel veel onrust, angst, onzekerheid, meningen, maatregelen enzovoort onze dagen vulden.

Vaak wordt gevraagd wat we geleerd hebben. Ik weet het niet, dat moet je zelf beantwoorden. En dat kan voor iedereen anders zijn. 

Persoonlijk kwam daar voor mij ook nog mijn reuma bij. En wat gebeurde er nog meer.. veel.. heel veel..

Ik heb dit jaar door geblogd over gezinsmomenten, over omstandigheden, over bijbelteksten.

En ik wil eigenlijk, ondanks alle gebeurtenissen, weer uitkomen bij een tekst uit Gods woord.

Hij was erbij. Telkens weer. Hij draagt mij. Elke dag. Nee, ik begreep er soms niets van. En nee, ik ben niet altijd opgewekt en positief. Nee, ik zie uit mezelf ook niet wat ik moet doen en struikel telkens weer.

Maar toch is er een fundament onder mijn leven.

God blijft getrouw, Hij heeft alles in Zijn hand. Daar houd ik me aan vast, elke dag opnieuw. Één  dag tegelijk. Ook in een nieuw jaar. Alles kan veranderen, dat hebben we afgelopen jaar wel gezien. En verandering is soms pijnlijk of moeilijk. Maar God weet ervan. Hij blijft dezelfde. De Vader die zegt: kom maar, mijn kind, Ik zal je dragen.


Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts