mijn hart voor Hem

 Lang geleden dat ik geblogd heb.

Ik wil proberen het weer op te pakken. Misschien lukt het, misschien niet.

De afgelopen periode is er veel gepasseerd.

Niet in de laatste plaats mijn boek uit gekomen is en in de winkels ligt.

Zo leuk!

Maar ik wil graag wat andere stukjes ook schrijven.

Niet hoogdravend. Meestal zijn het gedachten van mezelf. Of dingen die ik gelezen heb, waardoor ik ga denken.

En een zo'n tekst die ik tegen kwam was:

Heere, wilt u een schep dieper graven in mijn hart, om alles bloot te leggen wat er leeft.

Wat roept zo'n zin op? Weerstand? Instemming? Wil ik dat God mijn hart zo blootlegt? Of houd ik liever nog wat dingen voor mezelf? Gedachten, gevoelens waar ik liever niet mee naar buiten kom. Zonden die verborgen liggen onder een laagje 'goede' grond.

Er is een lied wat zingt: Here's my heart Lord, speak what is true.
En dat is nodig! Maar hoe open zijn we voor God.
Ik weet wel, voor Hem is niets verborgen. Maar hoe vaak zijn we als Jona en kruipen we in de onderste delen van het schip. Op de vlucht voor Zijn ontdekkend licht.

Of ben je wel helemaal vrij en open voor God? Heeft Hij je gewassen in Zijn bloed en durf je je hele hart, elke dag, aan Hem te laten zien? 
Want dat is vrijheid. Je hart en je leven openleggen voor je Vader. Die dat laagje grond wat over je de diepe lagen heen ligt wel weg kan schoffelen.
Die wel weet en dat ook mág weten wat er leeft in je hart.
Dan mag je schuilen bij Hem. Dan is Hij je veilige plek. 
En de zonden die verborgen liggen moeten en mogen en kunnen ook vergeven worden.
Hij vergeeft de zonden van gisteren vandaag en die van de toekomst! Voor Hem is er geen verrassing.

Dus als je weerstand ervaart bij de genoemde regel; ga er toch mee naar Hem. Benoem ook die weerstand. Want zonde verstikt. Verborgen geheimen blijven dooretteren. Breng alles bij het kruis. 
Hij wil je vrijmaken, ook daarvan.
Hij vond Jona, hoe goed verstopt ook. En had een oude,nieuwe opdracht voor hem. Een boodschap van genade voor zondaren.



Reacties

Populaire posts