Augustus


 Augustus.

 Zomervakantie. 

Zomerweer, nou ja, af en toe.

Even ontspannen, af en toe.

Alvast nadenken over het nieuwe schooljaar. Over een half jaar hoop ik mijn diploma te hebben, maar daarvoor moet ik nog een hele tris aan (praktijk-)opdrachten klaarmaken.

De opleiding is leuk, de klas ook en ik heb veel geleerd afgelopen jaar.

In augustus krijg ik altijd het gevoel dat de tijd me door de vingers glipt. Alweer de achtste maand van de twaalf. Wat gaat dat snel.

Wat hebben we gedaan in de afgelopen maanden? Geleefd zoals God het wil? Zijn we als gezin en ik als persoon een licht geweest, wat wees naar Hem?

Soms zijn er gesprekken, maar vaker ook helemaal niet. Soms kun je wat zeggen, maar vaker is de gelegenheid al voorbij voordat je iets hebt gezegd.

Leven met God, ik vind het een leren. Hoe leg je je leven in Zijn handen.

Tegelijk weet ik, dat ik niet anders kan. Want alleen daar is mijn leven veilig en geborgen. Alleen met Hem kan ik de dag in en door. 

‘Wentel uw weg op de HEERE en vertrouw op Hem: Híj zal het doen.’

‭‭Psalm‬ ‭37:5‬ ‭HSV‬‬

En omdat Hij het zal doen, mag ik ook mijn vragen, zoals hierboven, bij Hem leggen.



Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts