klaaglied

God, U bent machtig
U hebt alles in uw hand.
U bent de Schepper van mijn leven, van ons leven, van deze wereld, het universum.
God U bent mijn God en ik wil U volgen en vertrouwen op u.
Terwijl de wereld verstild in angst en over elkaar heen buitelt in adviezen, meningen, ideeen en paniek. 
Heere God, ook ik ben bang en moet heel bewust U zoeken en U aanroepen.
Het voelt alsof U ons laat aanmodderen, alsof angst de leidraad is. Onrust vervult mijn hart en geest. 
Hoelang gaat deze surrealistische situatie van isolement nog duren?
Hoelang regeert angst mijn hart en dat van de mensen om ons heen?
Hoe lang blijven de mensen zich afkeren van U?
U zegt: wees sterk en heb goede moed. Jozua wordt hier door U herhaaldelijk op gewezen. Mogen deze woorden ook voor ons gelden.
U geeft ons moed! U kent ons, want U hebt ons gemaakt.
U verlaat ons niet! Dank U Heere!


Reacties

Populaire posts