advent

Wat betekend de komst van de Verlosser voor uw leven?

Ja, advent, verwachten van de Jezus.
Hij is gekomen als baby in Bethlehem. Verlosser.
Redder
Messias
Maar wat betekent dat voor mijn leven.
Kerst en advent ontdaan van alle versieringen,
Kalenders, liederen, traditie enz.
Alleen mijn leven en Jezus.
Leef ik mijn leven in de verwachting van Zijn komst naar deze aarde?
Leef ik mijn leven met Zijn verlossing als fundament?

Want Christus is niet gekomen om ons een aai over de bol te geven, hoe goed we het doen.
Hij kwam niet als zoet kindje.
Nee, Hij werd vernederd. Vanaf Zijn geboorte was het leven wat Hij leefde een offer.
Voor onze schuld.. voor mijn schuld.
Daar is niets romantisch aan.
Dan kunnen alle kerstliedjes over dat lieve kind zwijgen.
Hij kwam uit liefde, ja!
Zoveel liefde, dat kan ik niet bevatten.
Alleen maar voor danken.
En mijn leven zo inrichten dat Hij gediend wordt.

Dan is Zijn komst het waard om herdacht te worden, telkens opnieuw.
Hij wilde zo dichtbij ons zijn. Een van ons worden.
Hoe ver wij ook van Hem zijn weggegaan.
Hoe groot de afstand tussen Hem en mij ook is.
Zijn reddingswerk houdt niet op.

Wat betekent dat Zijn komst voor mijn leven?
Dat ik mijn leven mag leven, uit genade, met Hem.
Elke dag volgen en steeds weer teruggaan naar Hem.
Die mij kent, die alles weet en alles ziet.
Alles in handen houdt en voor Wie niets een verrassing is.
Bij Hem ben ik veilig.


Reacties

Populaire posts