pinksteren- God met ons

Pinksteren.
God wil Zijn Geest ín ons geven.
Hij zegt het in het oude testament in Ezechiel
 en Jezus herhaalt het in Mattheüs.

‘Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.’
‭‭Ezechiël‬ ‭36:27‬ ‭HSV‬‬

Wat moet je je voorstellen daarbij? 
Ik hoorde in een lezing de uitleg:
Je moet je elk moment van de dag bedenken: God is aanwezig.
Hij ziet wat ik doe, wat ik denk, Hij hoort wat ik zeg.

En als je je daarvan bewust bent, dan ga je leven voor Hem. Je hebt Hem lief en dat ga je zien.

Is het voor jezelf persoonlijk al Pinksteren geworden?
De Geest is niet verdwenen in de loop van de eeuwen!
Jezus belofte is nog steeds van kracht:

Want het Koninkrijk van God bestaat niet uit eten en drinken, maar uit gerechtigheid en vrede en blijdschap in de Heilige Geest.’
‭‭Romeinen‬ ‭14:17‬ ‭HSV‬‬

Het koninkrijk van God krijgt vorm in de mensen die Hem dienen.
Stralen we uit dat het goed is om van Hem te houden? Dat Hij ons fundament is, in plaats van ons eten en drinken, ons werk of ons gezin.
Allemaal belangrijk, maar geen fundament.

Als we de Heilige Geest ontvangen, wordt het waarheid in ons leven:
maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.’
‭‭Handelingen‬ ‭1:8‬ ‭

Kracht ontvangen...
Getuigen zijn...
Dichtbij en ver weg...
Door de Heilige Geest.

Hij is aanwezig, elk moment, elke dag, in ons.



Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts