Druk? Rust!


Heerlijk om even uit de drukte van alle dag te zijn. Daarom vind ik vakantie ook zo fijn. 
Drukte om de kinderen op tijd op school en afspraken te hebben, valt weg.
Drukte om alle dingen die aandacht vragen, aandacht te geven.

Ik ben heel gelukkig met mijn keus om geen baan te hebben.
Gevolg van die keus is onder andere wel dat er zoveel vrijwilligerswerk naar me toe komt, dat ik daarin een keus moet maken, omdat het anders te druk is.
Mijn man en kinderen zijn de eerste prioriteit en ik ervaar dat het goed is en er zegen op rust om dat zo te houden.

Als ik het te druk heb, loopt het in het gezin vaak niet soepel.
Na een moeilijke periode, een paar jaar geleden, waarin ik alles stil heb gelegd om tot rust te komen en alleen te richten op het gezin, blijf ik dit ervaren.

Als ik te druk heb, mis ik de momenten met God!
En het is zo heerlijk om die momenten te hebben! 
Dan ervaar ik letterlijk wat God zegt;
Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast bent (en wat kan al die drukte vermoeidheid geven!) en Ik zal u rust geven.

Vanmiddag had ik even een ogenblikje voor mezelf op het strand. De kinderen waren aan het voetballen met m'n man.
Er waren geen andere mensen op het strand.
Even zomaar een heerlijk momentje. Ook dat zijn geschenken van God!

Reacties

Populaire posts