psalm 5

‘HEERE, neem mijn woorden ter ore, let op mijn zuchten. Sla acht op mijn stem als ik roep, mijn Koning en mijn God, want tot U bid ik. 's Morgens hoort U mijn stem, HEERE; 's morgens leg ik mijn gebed voor U neer en zie ik naar U uit.’
‭‭Psalm‬ ‭5:2-4‬ ‭HSV‬‬

Een rare tijd maken we door.
Angstbrengende berichten: ziekte, veel zieken, stervenden, tekorten die dreigen aan hulp.
Allemaal om het virus dat Corona genoemd wordt.
Maar dat virus draagt een verkeerde naam...
Lees maar:
Hoor naar mij, Mijn Koning!
Hij draagt de kroon!
Bevochten van Bethlehem tot Golgotha, gekregen in die stille hof van Jozef van Arimathea.
Hij is Overwinnaar.
Overwinnaar van ziekten, dood, virussen, angst en zonde.
Aanbid deze Koning!
Zie uit naar Hem!

Hij laat niet los!
De dichter van psalm 5 bid in de verwachting dat zijn gebed gehoord wordt.
Hij zucht tot God. Ook hij kent moeite.
In vers 9 spreekt hij van belagers.
Er is maar Een die hem daarvan verlossen kan.
‘HEERE, leid mij in Uw gerechtigheid, omwille van mijn belagers; maak Uw weg vóór mij recht.’
Hij ziet naar God uit. Smorgens.
Beginnen wij onze dag met God? Zien we uit naar Hem? Niet eens direct om de verlossing uit de moeilijke omstandigheden.
Maar om Wie Hij is.

Hij zingt verder:
‘Maar laat verblijd zijn allen die tot U de toevlucht nemen, laat hen voor eeuwig juichen omdat U hen beschut; laat in U van vreugde opspringen wie Uw Naam liefhebben. U immers zegent de rechtvaardige, HEERE; U omringt hem met goedgunstigheid als met een schild.’
‭‭Psalm‬ ‭5:12-13‬ ‭HSV‬‬

Gods goedgunstigheid als schild...
Goedgunstigheid is welwillendheid of genegenheid.
Gods liefde om je heen.. als een schild.
Wat een zegen! Dan kun je verder, door moeilijke omstandigheden, omringt door belagers, vol van twijfel of zorgen misschien.
Maar leer dan van deze psalm: zie in de morgen uit naar Hem, leg alles bij Hem neer en Hij omringt je met Zijn liefde.

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts