Onweer

Het is heet.
We eten buiten, maar kijken toch steeds naar de lucht.
Wanneer komt het onweer? T is afgegeven, maar nu wordt het erg donker.
Snel alles naar binnen. De deuren dicht, het wordt zo donker dat we de lampen aandoen.
Daar vallen de eerste druppels, al snel giet het.
En na een half uur onweert het. Forse klappen en flinke bliksemschichten.
Ik ben nooit zo gerust met onweer.
Als kind lag ik te trillen in m'n bed.
Dat is wel over, maar ik wordt nog steeds niet blij met onweer.

Ik moet denken aan het volk Israel bij de berg Horeb.
God liet Zijn majesteit zien en horen door onweer, rook en bazuingeschal.
De mensen werden BANG! 
Zijn majesteit is ontzagwekkend. Hij is de heilige God! Niemand is aan Hem gelijk!
Dat laat het onweer me ook vandaag nog zien.
Tegelijk is God ook een Beschermer!

Ik mag (en moet) onder de indruk zijn Van Zijn majesteit, hoogheid, grootheid. Hij gebiedt en het is er!
Maar ik mag ook weten dat ik veilig ben in Zijn hand. Hij is tegelijk mijn Vader en houd me vast. 


Reacties

Populaire posts