gezinsmoment Petrus 4

Eigenlijk volgen onze gezinsmomenten steeds meer een patroon, wat niet echt bijzonder is om over te bloggen.
we lezen het bijbelgedeelte, zoeken op wat er bedoeld wordt. Evt nemen we er nog een ander stuk bij en bespreken dit.
Soms hebben we er nog een knutsel of kleurplaat bij, maar dan vaak alleen voor de jongste.

Deze keer keken we naar handelingen 5. De apostelen worden gevangen gezet en verordend niet meer te preken.
Een engel laat hen vrij en de volgende ochtend staan ze weer op het tempelplein.
Ze verklaren dit tegenover het Sanhedrin: We moeten God meer gehoorzaam zijn, dan mensen.
Gamaliel doet zijn wijze uitspraak, dat als ze dienaren van God zijn, er niet tegen te vechten is.

We keken ook nog naar 1 Petrus 5: 7-11

Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
8 Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
9 Denwelken wederstaat, vast zijnde in het geloof, wetende, dat hetzelfde lijden aan uw broederschap, die in de wereld is, volbracht wordt.
10 De God nu aller genade, Die ons geroepen heeft tot Zijn eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus, nadat wij een weinig tijds zullen geleden hebben, Dezelve volmake, bevestige, versterke, en fondere ulieden.
11 Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen.

De apostelen hebben in de gevangenis misschien ook wel gedacht aan hoe het nu verder moest. Maar ze zagen heel duidelijk dat God voor hen zorgde. De tegenstand van de duivel was voelbaar. En toch hielden ze vast aan Jezus.
We trekken ook altijd de lijn naar nu. Hoe merken wij tegenstand? Hoe gaan we daarmee om? Hoe maken wij keuzes?

Reacties

Populaire posts