goede daden

Geloof jij?
Mag je Jezus kennen als je Borg  en Zaligmaker?
Wat betekend dat dan voor je dagelijks leven?
Je gewone, elke dag, leven.
We leven niet altijd op de toppen van ons geloof. Misschien ook niet altijd in de dalen. Dat hoop ik niet tenminste.
Dat hoeft denk ik ook niet, maar daarover wil ik  het nu niet hebben.
Vaak is het (voor mij dan) zoeken naar hoe God te laten zien en te dienen in mijn gewone leven van elke dag.
Vruchtdragen... 
We willen graag vruchtdragen.
Laten zien dat we God liefhebben.
Goede daden doen. Goed doen aan de mensen om ons heen.

En dan lees ik efeze 2:10
‘Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen.’
Waarom goede daden doen? Zoeken naar hoe ik goede daden moet of kan doen?
Ook dat heeft God al voorbereid!
Lees maar!

Wat moet ik dan doen?
Wat is dan mijn opdracht? 
Opnieuw in Hem blijven.
Mijn hand in Zijn Vaderhand leggen en met Hem op weg gaan.
Hij weet alle dingen. Ook al mijn goede werken.
Wat is het dan ontspannen om zo te leven.
Wat staan we het leven vanuit Gods hand vaak in de weg, met onze eigen gedachten en overwegingen.

Reacties

Populaire posts