levend brood

Brood in de Bijbel.
Op verschillende plaatsen wordt brood genoemd.
Gewoon om te eten.
Maar ook geestelijk:
‘mijn hart is verzengd en verdord als gras, want ik vergat mijn brood te eten.’
‭‭Psalmen‬ ‭102:5‬ ‭NBG51‬‬
Jezus noemt zichzelf het Levende Brood in Johannes 6.
En als je Hem kent dat je dan nooit meer honger zult hebben.
Hij is het Brood wat uit de hemel is neergedaald.
Zoals het manna in de woestijn.
God liet hierin aan zijn volk zien, dat Hij in alle behoeften wil voorzien. Het is een  aankondiging van de komst van Jezus.
Hij wil ons dagelijks brood geven, maar ook het eeuwige Brood, het Levende Brood.
Jezus leert ons vragen; geef ons vandaag ons dagelijks brood.
Zomaar een gedachtensprong; dagelijks brood, Hij is het  brood wat we elke dag nodig hebben.
En ergens anders zegt Jezus; zoek eerst het koninkrijk van God en alle dingen ( dus ook ons dagelijks brood) zullen u gegeven worden.
Bidden we om dat Levende Brood, de komst van Jezus in ons hart en leven?

En naast deze dingen staat er diverse keren dat Jezus brood deelde.
Hij vermenigvuldigde het brood en er was voldoende voor iedereen. Zelfs meer dan genoeg. Ook hier weer genoeg dagelijks brood.
En die keren rondom het paasfeest dat het brood gebroken werd. Doe dit tot Mijn gedachtenis... 
Zijn lichaam, het Levende brood, verbroken, tot een volkomen verzoening van ál mijn zonden.
Wat een wonder.
Brood uit de hemel, tot eeuwig leven en dagelijks brood wordt daarbij gegeven.

Reacties

  1. Zijn lichaam, het Levende brood, verbroken, tot een volkomen verzoening van ál mijn zonden.Wat een wonder om dat elke dag opnieuw te mogen geloven! Aritha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts