adventskalender

Bijna begint de adventsperiode.
Ook voor dit jaar ben ik op zoek geweest naar een leesrooster of iets dergelijks om een adventkalender van te maken.
Ik ben niet zo van de cadeautjes, maar vind het wel heel mooi om als gezin elke dag een stukje te lezen. En zo de heilsgeschiedenis zich te zien ontvouwen.
We willen de komende adventsperiode op de zondagen een gezinsmoment doen, over het bijbelgedeelte wat aan de beurt is volgens de kalender.

Ik ben best even aan het zoeken geweest.
Op pinterest vond ik deze afbeelding:

Dit rooster heb ik eerst vertaald en vervolgens de Bijbelgedeelten opgezocht die er bij gegeven werden.
Enkele gedeelten waren wel erg lang (3 hoofdstukken uit genesis bijvoorbeeld) Daarvan heb ik er ingekort.
Ook loopt de kalender maar tot 24 december en ik wilde graag de kerstdagen ook nog.
Dus heb ik het aangevuld tot 26 december.


Elke dag heb ik de titel en het bijbelgedeelte op een papier getypt.
bijvoorbeeld: 
Dag 17: een klein dienstmeisje en een trotse generaal.
2 koningen 5

Die strookjes heb ik allemaal uitgeknipt. van inpakpapier heb ik zakjes gevouwen en daar het strookje in gestopt. Ik had zwart-wit afbeeldingen van kerst geprint en op diverse zakjes geplakt. En het nummer erop geschreven.
De kerstdagen is een ronde, zoals je op de foto kunt zien.
de zakjes heb ik allemaal aan een touw geplakt en dat hang ik dan op.
Dan mogen ze op de juiste dag, het juiste zakje pakken.



Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts