zo groot bent U

Ik zag een schitterende zonsondergang.
Ik rook de regen buiten
Ik zag alle bomen uitlopen en bloemen gaan bloeien.
Ik hoorde de vele vogels hun lied zingen.
En toen hoorde ik deze tekst van Matthijn Buwalda.

Er is niets aan U gelijk 
En niemand kan om U heen, Zo groot bent U

De hoogste berg 
De diepste zee
Ze gaan ons voor wij zingen mee
Al eeuwen lang 
Tot aan het Nu 
Zingt de natuur zo groot bent U! 
Mijn God zo groot bent U!


Zomaar wat regels uit een lied van hem, (zo groot bent U) overgenomen van de site songteksten.nl

Het verwoordt wat ik ervaar als ik de wonderen uit de natuur zie.
God is zo groot, alles om ons heen kunnen wij niet bedenken, maar God maakte het allemaal, heel gedetailleerd en harmonisch.

Als ik dit wonder vatten wil, staat mijn verstand met eerbied stil. Ook een dichtregel.
En als God zich zo bemoeit met de natuur, hoeveel meer moeite doet Hij voor de mensen, die Hij bedacht en schiep naar Zijn beeld.
De mens, die weer vrij kan zijn van de schuld, door genade, door Zijn offer.

Hoe groot bent u!

Reacties

Populaire posts