Tederheid

Als tiener leerde ik een lied:

Uw tederheid genas wat er bitter in mij was
Uw trouw is zo groot o Heer
Uw liefde overwon, keerde al  mijn boosheid  om.
Uw trouw is zo groot o Heer

Uw tederheid genas wat er bitter in min was
Uw trouw is zo groot o Heer
Uw liefde overwon, verstomde mijn waarom
Uw trouw is zo groot o Heer

Later leerde ik de engelse versie kennen van Graham Kedrick. Zie fimpje van youtube.
De nederlandse tekst is niet letterlijk een vertaling, ik vind de engelse mooier geloof ik.

Als tiener had ik vragen, welke tiener niet?
Maar ook nu nog zijn er (periodes met) Vragen.
In het leven kunnen er zoveel dingen zijn die vragen oproepen.
Levensvragen, waarom God?
Waarom krijg ik dit te verwerken? Wat moet ik doen of laten?
Waarom die pijn?

Er kan pijn en bitterheid in je ziel zitten die  ettert, die wrok creĆ«ert.
En wrok en bitterheid staat een relatie met God in de weg.

God kent ons en onze pijn, onze vragen en ons verdriet. Somberheid, eenzaamheid.
En we mogen alles uitschreeuwen naar God.
Hij wil ons genezen, onze ziel helen met Zijn liefde en Zijn tederheid.


Reacties

Populaire posts