Wandelen met God


Deze tekst uit spreuken 3:6 hield me bezig.
Er komt nog een deel voor; vertrouw op de Heere met je hele hart!

Wat is Hem in al je wegen kennen?
Ik las; dat is wandelen met God.
De dominee zei het gisteren: 
Is alles wat ik doe, denk en zeg gebouwd op Jezus?
Wordt heel mijn leven aangestuurd door God?
Dat is wandelen met God.

Wandelen is rustig lopen. Niet rennen of haastig onderweg zijn. 
Jagen van punt naar punt, van moment naar moment.
Wandelen is tijd hebben voor de dingen om je heen, af en toe eens stilstaan bij iets wat je tegenkomt.
Wandelen is soms stilte, of tijd voor een goed gesprek.

Wandelen met God is tijd.
Tijd voor een gesprek met God,
Tijd om je te laten vullen met Zijn Geest.
Hem je wegen te vertellen en te wachten op Zijn antwoord.
Ik denk dat het niet zo is: vertel God wat je wilt en ga je gang: God zal het wel recht maken.
Ik denk dat het zo is: Vertel God wat je van plan bent en leg bij Hem neer of het de rechte weg voor jou is.
En misschien stuurt Hij je een andere kant op. Misschien niet.

Wandelen met God is niet dat alles altijd makkelijk zal gaan.
Leven met Hem is minder ik en meer Hij worden.
En dat gaat gepaard met kneden, snoeien, wat pijnlijk is.
Maar wandelen met God is wel zegen!
Hij laat nooit los!
Hij is bij ons.
Dag aan dag draagt Hij ons.

(Plaatje heb ik van pinterest en zelf de tekst erop gezet)


Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts