Paulus schipbreuk op Malta

Ons volgende gezinsmoment over Paulus.
We maken er best een lange serie van. Maar het is afwisselend en de kinderen en wij vinden het een fijne serie.
We proberen hem nog tot de zomervakantie te doen en tijdens onze vakantie in Oostenrijk een leesrooster over bergen te gebruiken en twee (denk ik) uitgebreidere gezinsmomenten te houden.
Wat we na de vakantie gaan doen heb ik nog niet bedacht.
Tijdens de vakantie houden we nog kinderbijbelclub. Dat vergt ook voorbereiding. Dus mijn hoofd is wat vol met allerlei dingen.
En daar zijn gezinsmomenten voor na de vakantie nog niet bij. Al kan dat zo veranderen ;-)

Goed, vandaag de schipbreuk op Malta.
Van Efeze naar Malta is een reis die zeven hoofstukken in het boek Handelingen omvat.
Deze hoofstukken zijn interessant, maar, dachten  we, te moeilijk voor onze kinderen.
Wel vond ik het opvallend dat Paulus dezelfde gang in gevangenschap gaat als de Heere Jezus; gevangen door de farizeers, gebracht voor de stadhouder en de vorst. 
Die vinden geen reden om hem gevangen te houden...
En hoe mooi dat Paulus zulke belangrijke mensen mag vertellen van Jezus!

Maar goed, dit even kort aan de kids verteld en toen:
Paulus kan niet vrij want hij beroept zich op de keizer. En die woont in Rome.
Op de koffer zit de kaart en daarop zagen we dat het een lange reis is naar Rome.
Het verhaal kun je nalezen in de bijbel, dat ga ik nu niet helemaal optypen.
We vroegen ons nog wel even af; wat maakte dat al die mannen luisterden naar die gevangene? Dat is niet echt een positie dat er naar je geluisterd wordt.
Toch doen ze het allemaal.
We vertelden het verhaal met ondersteuning van platen van deze site: http://www.freebibleimages.org/illustrations/paul-shipwrecked/

We gebruiken hem vaak. Ze zijn erg mooi!
Op de blog van Ilse stond een leuk werkje.
Helaas had ik hem niet goed voorbereid dus had ik geen deksel op de pot.
Daardoor konden we geen schipbreuk naspelen. 
Ook is het bootje wat te groot. Pff zit niet altijd mee :(
Ik vond dat jammer, maar de kinderen vonden het zo al geweldig.


Reacties

Populaire posts