geduld is een schone zaak

Tjonge, wat is het soms lastig om geduldig te zijn.
Als er voor de honderdste keer hetzelfde wordt gevraagd door de kinderen.
Als er dingen anders gaan dan ik me voorgenomen heb.
Als
als
als...

Er zijn zoveel situaties te bedenken waarin ik mijn geduld verlies en afreageer op de kids.
En op hetzelfde moment weet ik dat ik verkeerd bezig ben.
Ik weet dat het een vrucht van de Geest is om geduldig te zijn. En liefdevol, dat ook.
En die twee dingen zijn een mooi koppel, maar de een zonder de ander, dat lukt me nog niet zo goed.
Ongeduldig liefdevol of liefdeloos geduld...
Nee dat klikt niet...

Het is zo dikwijls mijn gebed om een geduldige moeder, echtgenote, gesprekspartner, enz te zijn.

Keep calm: heb geduld en wees jezelf. Even vrij vertaald.

Dan bedenk ik: Mijn hemelse Vader is bezig om me te vormen. Ook in dit opzicht. Ik wordt mezelf, nee Christus mag zichtbaar worden door mij, als ik me laat vormen door Hem.
 
Hoeveel geduld heeft Hij met mij, elke dag weer.
Elke dag weer met mijn zonden, zorgen en moeite naar Hem toe gaan. 
En steeds opnieuw mag ik naar Hem toe gaan.
Hij zegt nooit; ben je daar nu al weer?
Nee, Zijn vergeving, geduld en liefde is oneindig.


Reacties

Populaire posts