Wit als sneeuw?!

Vanmorgen viel er, tot groot plezier van de kinderen, een enkele sneeuwvlok.
Helaas voor hen (en niet voor mij;-)) bleef er niets van liggen.
Maar die paar sneeuwvlokken waren aanleiding voor deze blog.
(Plaatje van Pinterest)

Sneeuw is prachtig om te zien.
God spreekt door de natuur tot ons. Alles ademt zijn grootheid: de ontluikende struiken en bloemen, de heldere nachtlucht met ontelbaar veel sterren en een felschijnende maan. De vroege vogels die zingen. 
En de sneeuw die viel en alles bedekte met een witte laag.
Alle viezigheid en modder was onzichtbaar geworden.

David gaat diep gebukt onder zijn zonden. Hij zingt in psalm 51;
  1. Ontzondig mij met hysop, en ik zal rein zijn; was mij, en ik zal witter zijn dan sneeuw.
Witter zelfs dan sneeuw!  Ik kan niets bedenken wat witter is dan sneeuw.
Hoe schoon ben je dan, gewassen door Zijn bloed.
Zijn lijden en sterven, wat we binnenkort weer herdenken, maakt het mogelijk dat ook mijn zonden bedekt worden. Nee, nog meer, want als je wast is de vuiligheid weg. En dat zingt David: was mij en ik zal witter zijn dan sneeuw. Totale vergeving.

In Jesaja 1:18 gaat het opnieuw hierover:
Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de Heere; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol.
  1. God ziet ons aan door het bloed, rode bloed, rood als karmozijn en scharlaken, van het Lam, de Heere Jezus, de Messias, gezalfde, Verlosser.
    Verlosser van zonden, zodat we zullen zijn, wit als sneeuw.
    Ik vond een lied erover.


Reacties

  1. Mooi om te lezen. Ja, ik denk ook altijd aan die psalm en die geschiedenis als ik sneeuw zie vallen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts