Succes of geloof

Soms denk aan die tijd...
Dat ik als kind vrij zorgeloos door het leven ging.
Opgroeien in een warm gezin, voorgeleefd in geloof.
Soms denk ik aan die tijd....
Dat alles nog open lag: beroepskeuze, studie, dromen, wensen, verlangens.

Want wat is er van terecht gekomen?
Sommige dromen kwamen uit, 
En ik ben heel dankbaar voor de warmte waarmee ik opgegroeid ben en het contact wat er nog steeds is.
Andere dingen liepen anders, maar dat geeft niet. Anders is niet perse beter of slechter dan gedacht.

En de keus die ik toen gemaakt heb voor mijn studie en beroep was toen prima.
Maar nu doe ik er niets meer mee.
Ik ben, heel bewust en met veel plezier, thuis voor de kids.
En daarom kan ik andere dingen die God op mijn weg plaatst doen.

Soms denk ik weleens; had ik dit of dat anders moeten doen?
Meer succes willen hebben en daarvoor werken? Meer streven naar een hogere functie? Meer salaris of meer aanzien?

Maar als ik dat bedenk dan weet ik wel;
Deze keus past bij mij. Ik geloof dat God in deze levensweg met mij is.
Ik leer steeds meer te leven vanuit dankbaarheid en mijn hand in Zijn grote hand leggen.

En dan heb ik tijd om de dingen die God op mijn hart legt te doen.
Om mijn kinderen op te voeden in geloof. Nee, niet mijn manier is dé manier, er is geen universele opvoedingsmanier. Ook geen statische.
Maar net zoals mijn hand in Gods hand past, past de hand van mijn kinderen daar.
En dat mogen ze leren.

Soms denk ik aan die tijd....
En probeer vooral de fijne dingen te memoriseren  en God te danken.
De basis die ik meegekregen heb, wil ik graag doorgeven.
Op mijn/ onze manier, dat dan wel. Maar de kern van warmte en geloof is gelijk.



Reacties

Populaire posts