Mijn vragen en Gods waarheid

Er zijn dingen gebeurd waar ik vragen over heb.
Volgens mij was het beter geweest als...
Zaken zouden anders gelopen zijn wanneer....
Als ik terug kijk op die periode in mijn leven dan begrijp ik niet dat....
Ik worstel ermee.
Draai het probleem  om en om.
Bekijk het van alle kanten en er is geen andere oplossing dan dat het toen anders had gemoeten. Althans dat had ik graag gewild.
En ik bad ervoor. 
Eindeloos
Woordeloos
Met woorden
Met tranen.

Maar het veranderde niets aan de situatie. Dus....
Helpt bidden wel?
Hoort God wel?

Maar al dat wroeten in het verleden, tobben over toen, piekeren over wat als, helpt niet.

Het maakt de situatie niet anders, het maakt mijn hart niet blijer.
Integendeel.
Deze gedachten beroven mij van mijn hoop en vertrouwen op God.

Hij zegt in Filippenzen 4:8
Bedenkt wat waar is, 
Dit staat er;
 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
  1. Als ik dit toepas, valt er licht in mijn hart. Lost dat alle problemen op? Nee, hier op aarde zal er nooit volmaaktheid zijn en zal er worsteling blijven.

    We hebben God zo nodig! De Bijbel beschrijft een God die volmaakt is in Zijn wegen en timing. Hij is de God die er altijd is en Die van ons houdt. 

    Tijdens moeilijke periodes en twijfels wil ik daar aan vast houden en op deze waarheden richten.

    Hij heeft alles in Zijn hand, ook de negatieve dingen.

    En in romeinen staat dat alles meewerkt ten goede.


    Nee, ik zie niet hoe of waarom. Ik mag op mijn Vader vertrouwen en mijn hand in Zijn hand leggen.

    En dat vind ik helemaal niet makkelijk. Al snel betrap ik me erop dat ik toch weer naar mezelf, de moeilijkheden of problemen kijk.

    God overziet mijn leven en dat van anderen, Hij leidt mij, tot in eeuwigheid.

    En dat probeer ik vast te houden en steeds weer te bedenken.


     


Reacties

Populaire posts