Ps 52

elke keer als we dit lied zingen, raakt het me:
Mijn God U zal ik eeuwig loven
Omdat gij t hebt gedaan.
K verwacht Uw trouwe hulp van boven
Uw waarheid zal bestaan
Uw naam is voor t oprecht gemoed
Van al Uw gunstvolk goed.

Het is de berijmde psalm 52:7

In de basicbible staat het onberijmd zo:
Ik zal U voor altijd prijzen, omdat U altijd goed voor mij bent.
Ik zal op U vertrouwen, want U bent goed voor al uw vrienden.


De statenvertaling zegt:
Ik zal U loven in eeuwigheid, omdat Gij het gedaan hebt; en ik zal Uw Naam verwachten; want hij is goed voor Uw gunstgenoten.

De psalm raakte me zo, omdat ik op dat moment liep met een enorm schuldgevoel. Schuld naar God en naar mensen om me heen. En onder andere door dat vers werd dat zo van me afgenomen! God heeft het gedaan. Het hangt niet af van mijn wel of niet spreken, wel of niet zwijgen.
Het werd zo licht in mijn hart.
Ik mag God loven tot in eeuwigheid.
Nu al, in alle gebrek, maar toch; elke dag leven tot Zijn eer. Leven en loven is maar een letter verschil..
lovend leven,
levend loven.

En straks....voor eeuwig! Wat heerlijk zal dat zijn! Zonder schuld, zonder gebrek, Hem groot maken omdat Hij alles heeft gedaan. Omdat Hij is; Mijn God!

Reacties

Populaire posts