Gezinsmoment- Jozua steekt de Jordaan over

Wat een mooi moment hadden we samen!

Bij de voorbereiding voor dit gezinsmoment las ik Jozua1-4 en werd getroffen door het grote aantal beloftes die God aan Jozua doet.
Hier wilden we iets meedoen.
Ik maakte een samenvatting van deze vier hoofstukken.
Samen lazen we deze door, elke belofte die we tegenkwamen maakten de kinderen geel.
En dan start je gelijk al met de naam Jozua: God redt! Zo mooi!
Daarna krijgt hij vele beloftes over het nieuwe  land, zijn leiderschap en erkenning door het volk.
En: waar je zult gaan, Ik sta je bij.
Dat is zo mooi om neer te leggen 
bij de kids.
God geeft overigens wel de opdracht dat hij zich aan de wetten moet houden! De beloftes zijn niet vrijblijvend maar wel rijk.

We lazen dat de mensen niet mochten vergeten wat een wonder God gedaan had, toen het volk de Jordaan overstak.
Ze moesten daarom 12 stenen verzamelen en neerleggen als gedenk teken.
We vroegen de kinderen 12 stenen te verzamelen buiten en daarop schreven we beloften van God die voor ons nog gelden.
Uit het gelezen stuk en uit de rest van de Bijbel:
Een aantal die we opschreven:
-God redt
- God vergeeft
- Ik zal je niet verlaten
-Ik geef wijsheid
- God houdt zijn beloftes!

We zongen nog het vers van Hanna Lam: waarom staan die stenen daar?


Reacties

Populaire posts