Gezinsmoment tiende gebod

Na alle geboden in een gezinsmoment behandeld te hebben, was nu het laatste gebod aan de beurt.

We begonnen met de vraag: wat is er bij elk gebod hetzelfde?
Dat is het opschrift: Ik ben de Heere, uw God.
Dat is heerlijk! Elke keer weer: uw God.
We mogen de geboden houden uit liefde voor Hem die alles geeft wat we nodig hebben.

Het tiende gebod vraagt ons niet te begeren.
Maar wat is dat? Mn man en ik speelden het uit. Met een speelgoedfolder op schoot riepen we bij elk plaatje: die wil ik en die. Die wil ik ook!
Veel gelach van de kids want dat was wel erg herkenbaar.  Daarna speelden we nog even na dat vriendjes iets gaafs hadden wat we eigenlijk ook wilden. En die ander niet gunden.
Ook dat landde.

Maar je mag wel goede dingen vragen. Daarom lazen we het verhaal van de tien melaatsen. Zij vroegen Jezus om genezing en kregen dit. 
Maar slechts een kwam terug  om Hem te bedanken.
Als je iets krijgt hoort er wel een dank je wel bij.
Wij krijgen zoveel van God, we mogen Hem danken!  En dan hoeven we niet jaloers te zijn.
We maakten een slinger met waarvoor we dankbaar zijn. Om de dingen concreet op te schrijven vonden ze nog best lastig.
We willen deze laten hangen tot dankdag, gelijk een mooie link daarmee.

Op verzoek van de kids had ik nog een woordzoeker, gemaakt via schoolplaten.com.
 

Reacties

Populaire posts