Tranen

Wat hebben we veel momenten met tranen. Tranen van blijdschap,Tranen van ontroering soms.
Maar vooral tranen van verdriet. Om ons leed, onze pijn of die van anderen. Tranen  om verlies en afscheid.
Er is zoveel wat tranen veroorzaakt. Kijk om je heen, ver weg, dichtbij of naar jezelf. Vaak hoef je niet ver te zoeken om een bron van (je) tranen te vinden.
Anderen kunnen je pijn doen, of je ervaart de pijn van eenzaamheid, bitterheid, vijandschap.

Psalm 56 zegt het: ik moest zwerven op de aarde.
En herkennen we dat niet? Nergens rust vinden, rondzwerven?
Zelfs de Heere Jezus had geen plek om te rusten. Ook Hij moest zwerven.
Wat is alles bekend bij God.
Zelfs al, al! Onze tranen!
Want;
En dat vind ik troostrijk. God kent ons en slaat acht op ons. Op ons verdriet en op alles wat ik hierboven al schreef. En op nog zoveel meer. Ook onze verborgen tranen, die alleen jij weet. En God.

De psalmdichter schrijft daarna;

 Als ik U om hulp roep, slaan mijn vijanden op de vlucht. 
Want ik weet zeker dat U voor mij zorgt.

Ook tranen mogen er zijn. God kent ze en ik mag zeker  weten dat Hij voor mij zorgt. Wat heerlijk.
Want Iemand die jou perfect kent, kan ook perfect ( zelfs in een helemaal niet perfecte wereld) voor je zorgen.

( foto heb ik gekopieerd van pinterest en van tekst voorzien)
 

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts