Keuze

We liepen in de stad, de kinderen en ik.
Verjaardagsgeld wat besteed werd aan... Tja aan wat? Veel te veel leuks. Lego, boeken, cd?
En voor hoeveel dan?
De middelste heeft zakgeld wat brand in zijn zak :-D, dus wat kan er gekocht van dat beetje geld?
Zelf wil ik wel graag een boekenbon besteden, maar ook daarin: zoveel keus!
Een roman die ik een keer lees en dan in de kast zet (die ook al overvol staat), een informatieboek, bijbelstudieboek, tuinboek, toerusting, etc etc????

Eind van het liedje is dat ik niets meegenomen heb, maar me thuis eerst nog eens ga orienteren wat ik wil.
De kids waren blij met hun aankopen en hebben weer geleerd dat er een grens is aan uitgeven. Op is op, ook met geld.

Maar ergens ga ik ook wel een beetje twijfelen; is dit wat ik wil? Zoveel keus.
Uiteindelijk ervaar ik het wel als luxeprobleem.
Open je ogen en zie wat er allemaal aan ellende en armoede dichtbij en ver weg is.
Er zijn veel organisaties en mensen om te steunen en dat doen we dan ook, ook door gebed.

En er mag balans zijn voor mezelf in onze uitgaven, maar soms denk ik:
Teveel is niet goed, ook niet teveel keus! 

Reacties

  1. Teveel is niet goed. Teveel keus ook niet. Maar je mag wel iets voor jezelf kopen. Iets leuks. Dat is de andere kant. je mag jezelf best verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts