Gezinsmoment- gelijkenis 2



De gelijkenis over de werkers in de wijngaard.

We wisten niet of ze dit verhaal kenden. Maar dat gaf niet direct.
We besloten deze keer het verhaal uit te spelen;

Ik ging met de kinderen in de kamer staan en vertelde dat dit het marktplein was, waar we gingen wachten tot iemand kwam om ons te vragen voor hem te werken.
M'n man kwam en vroeg mij voor 1 euro een dag te komen druiven plukken. Prima, ik ging mee en aan het werk.
Na een halve dag vroeg hij de oudste om te komen helpen tegen een eerlijk loon. Dat vond ze goed en om vier uur ging hij de jongste halen voor nog 1 uur werk tegen eerlijk loon.
Om vijf uur ( we vertelden steeds hoe laat het was) werd er loon betaald.
De jongste was stralend blij met..1 euro.
De middelste eveneens.
Maar ik... Na een hele dag werken in de hete zon kreeg ik ook maar 1 euro!
Wat oneerlijk! Ik klaagde tegen de man dat ik dit niet eerlijk vond, maar kreeg als antwoord: dit was toch de afspraak tussen ons? Dit is toch wel eerlijk? En mag ik van mijn eigen geld niet zelf bepalen hoeveel ik aan de anderen geef?
 Wat een lol hadden ze bij dit stuk.
De jongste ging heel snel druiven knippen en riep dat het wel eerlijk was, want hij had het snelst gewerkt van allemaal :-D
Tot zover ons spel.
Ze wisten welk verhaal dit was. 

De les; soms rekent God anders dan wij denken.
Hij is eerlijk!
God wil graag dat we ons best doen, maar we hoeven niet altijd de beste of snelste of knapste te zijn voor Hem. Je best doen vind God fijn en ook als je iets moeilijks toch probeert of doet. Hij wil je helpen, juist ook bij moeilijke dingen.

Ik had een doolhof gevonden via pinterest, over de gelijkenis en die hebben ze nog gemaakt.

Reacties

  1. Leuk idee om het zo na te spelen, is ook iedereen direct betrokken. Als wij een stukje uitspelen zorgt dat hier ook altijd voor veel lol. Wat heerlijk simpel kan het soms zijn. Ik kan daar zelf ook van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Amanda, dat is wel een leren voor me. Ik ben zelf helemaal niet zo van uitspelen. Maar de kinderen genieten ervan en ik denk ook dat het een goede manier is om iets te laten landen!

      Verwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts