gezinsmoment- iedereen is anders

Vandaag hebben we een gezinsmoment gehouden, waar we vooraf heel erg benieuwd naar waren, maar wat was het positief en mooi om dit onderwerp naar voren te halen!

We keken naar de Heere Jezus die Zijn discipelen uitkiest.
Vissers, een tollenaar, niemand was hetzelfde. Ze zagen er niet hetzelfde uit, ze konden niet allemaal hetzelfde. Ze waren allemaal anders.
En ze mochten allemaal bij Jezus horen, van Hem leren, Hem volgen.

God heeft ons allemaal anders gemaakt,

 iedereen heeft gaven en talenten.



 En iedereen is belangrijk, dat staat ook in de Bijbel;

een lichaam functioneert niet goed zonder handen of zonder voeten.


En in psalm 139 zegt David:
Heere! U doorgrondt en kent mij.
U weet mijn zitten en mijn opstaan; U verstaat van ver mijn gedachten.
U omringt mijn gaan en mijn liggen; en U weet al mijn wegen.
Als er nog geen woord op mijn tong is, zie, Heere! Gij weet het alles.
U bezet mij van achteren en van voren, en U legt Uw hand op mij.

Ik loof U omdat U mij wonderlijk hebt gemaakt, geweven in de buik van mijn moeder.

Ook onze kinderen mogen God danken en loven dat ze zijn wie ze zijn. God heeft ze gemaakt en Hij kent hen, Hij geeft zoveel om ze dat Hij ze van voren, van achteren beschermt en Zijn hand op hen legt.
Wat heerlijk om dat mee te mogen geven!
Wat werd ik hier blij van! En wat kwam het ook binnen bij onze kinderen.
Ze zijn zó kostbaar in Gods ogen.
 
Tegelijk is het niet makkelijk om anders te zijn, onze dochter is er al meer tegenaan gelopen. Het blijft een moeilijk punt.

We hebben er ook over gepraat dat God het goed vind dat er verschillende mensen zijn.
 Stel je voor dat iedereen heel slim zou zijn en dokter zou worden. Dan waren er alleen maar dokters. En geen mensen die de auto voor de dokter konden maken, en ook niemand die de weg voor die auto zou kunnen aanleggen of zijn huis bouwen.
Zo hebben we elkaar nodig, zo heeft God bedacht dat iedereen waardevol is en zijn eigen talenten mag gebruiken.
 
Omdat we graag horizontaal en verticaal willen insteken ook nog even een ander stukje:
We hebben van elkaar benoemd wat we leuk vinden aan elkaar.
En wat was het grappig toen ik zei dat papa ....was ( en dat was even een niet zo leuke eigenschap) En wat hadden ze in de gaten dat het véél fijner is om positief over elkaar te praten.
 Voor allebei de kids had ik een kleurplaat met de discipelen. Daar waren ze wat minder enthousiast over, :-(
 maar twas wel handig als praatplaat. ;-)
 
 
foto van Carlien van Westenbrugge-Jacobse.
 
 
Ik had op YouTube een filmpje gevonden over het boek van Max Lucado; Niemand is zoals jij.
Dit hebben we bekeken en dat vertelde nog eens wat we vanmiddag besproken hebben.
Echt de moeite waard om met je kids te bekijken! Ze vonden het ook erg mooi! En ik zit zelf ook met tranen in mn ogen, sst...
 
 
 
 
 
 
 

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts