gezinsmoment Advent

Advent.

De eerste advent-zondag. Zoals alle jaren heb ik een ster opgehangen.

Ook zijn we begonnen met gezinsmomenten over advent.
Het kostte wat zoeken, denken en gebed.
Want wat gaan we doen? Wat willen we ze leren?

 Advent: Hij komt!
Wie komt? En waarom?

We lazen Lucas 1.
We vroegen de kinderen welke namen hier genoemd worden voor de Heere Jezus.
En welke ze nog meer kennen.
Dat waren er best veel;
Jezus
Verlosser
Messias
Koning
Priester
Raad
Immanuel
Zoon van de Allerhoogste
Kind
Vredevorst
Licht van de wereld


We lieten ze zes namen kiezen, waar ze meer over willen leren en die schreven we op een kaartje.
Komende weken zullen we er twee per keer behandelen.

 Wat betekent die naam? Waar kunnen we die vinden in de bijbel? Waarom heeft Jezus deze naam? Enz.

Ook voor ons een studie! Maar ik verheug me op de ontdekking die we zullen doen!
Het maakt me blij om te zien dat de kinderen al veel weten en ook steeds uitkijken naar deze momenten.
Het samen doen, als ouders, als man en vrouw is fijn!
We merken ook in deze dingen Gods zegen.

Reacties

  1. Ik heb onze advent-ster ook opgehangen. Mooi dat ze al zoveel weten, jouw kinderen. Wat een mooie namen zijn het toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts