Veilig

Is er een plek waar je veilig bent?
Iedere dag en elk moment?

Dat liedje speelt door m'n hoofd.
Je kunt je zo onveilig voelen..
Als ik het donker naar huis fiets en door een akelig donker straatje moet of langs een groep jongeren waar ik niet al te blij van wordt. (Ligt misschien nog niet eens aan hen, maar is mijn gevoel.)

En als dan het licht van je eigen huis je toeschijnt; thuis! Je bent veilig thuis!
Fijn!

De kinderen probeer je een basis van veiligheid mee te geven; in het verkeer, in omgaan met elkaar, in aanwezigheid.
Soms onbewust, maar als er twee armpjes om je nek knellen, als dat kleine jongetje bang is, dan weet hij; bij mama ben ik veilig.

Tot er iets gebeurt wat je veiligheid omver gooit; een ongeluk, een slecht bericht, een inbraak.
Je veiligheidsgevoel (is dat een woord?) is aangetast.
Je bent niet meer zeker van je gezondheid, (die is ook kwetsbaar! Je bent niet beter dan een ander...)
Je voelt je niet fijn meer in je eigen huis, door een gebeurtenis, door anderen, misschien door mensen die je vertrouwd zijn en waar je van houdt.

Maar er komt een ander liedjes in mijn gedachten:

Ik ben veilig in Jezus armen,
Er is nergens een plek waar ik zo veilig ben!

En zo is het!

Reacties

  1. Mooi is dat. Ondanks alle onveiligheid in de wereld om ons heen is er een veilige Schuilplaats in Hem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts