Gaven en complimenten

 Blij zijn met complimenten 

Positief praten over je gaven en talenten

Best lastig om niet hoogmoedig te lijken, of trots. Hoe ga je daar goed mee om?

Corrie ten Boom zei: ik neem alle complimenten aan, als een bos bloemen en geef ze daarna aan God. Hij schonk mij die talenten.

Mooi beeld vind ik dat. Dan ben je niet trots op jezelf of wil je pronken met wat jij kunt of doet, maar wijs je op de Gever ervan.

Maar hoe doe je dat in praktijk? Ik vind het best lastig. Ik denk wel dat je blij mag zijn met een compliment. Maar hoe reageer je goed op een vraag als: waar ben jij goed in? Wat zijn je sterke kanten? 

Zonder op te scheppen he...

Maar misschien is deze tekst een antwoord:


Wat u ook doet, doe het van harte, alsof het voor de Heer is en niet voor de mensen, want u weet dat u van de Heer een erfenis als beloning zult ontvangen - uw meester is Christus!


Je gaven en talenten inzetten voor de Heere. Genieten can Zijn zegeningen , wijzen op Hem, beelddragen van Hem, ook in de talenten die je krijgt... van Hem!

Reacties

  1. Ik blijf het ook erg lastig vinden; citaat van Corrie ten Boom vind ik dan wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts