Gods vrede

De wereld kan moeilijkheden scheppen als er vrede heerst,
Maar God kan vrede scheppen, als er moeilijkheden heersen
Thomas Watson

Moeilijkheden... niet zo heel lastig om er een aantal te verzinnen. Op persoonlijk vlak, op landelijk of politiek gebied. En internationaal zijn er ontelbaar veel problemen.
Wat is het vaak moeilijk om boven onze problemen uit te kijken.

Toch zegt Jezus iets tegen ons hierover, wat wijst op verder kijken dan het hier en nu.
‘Dit heb Ik tot u gesproken, opdat gij in Mij vrede hebt. In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen.’
‭‭Johannes‬ ‭16:33‬ ‭NBG51‬‬

Maar het is ook een andere vrede dan die van de wereld: vrede is niet de afwezigheid van oorlog of conflicten.
‘Vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u; niet gelijk de wereld die geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd of versaagd.’
‭‭Johannes‬ ‭14:27‬ ‭NBG51‬‬

Vrede is een diep gevoel, dat je geworteld bent in Hem en daardoor vast staat. Vaste grond onder de voeten, hoe je ook heen en weer geschud wordt.

Voel of ervaar je dat altijd? Nou, als je flink geschud wordt, dan voel je dat ook.
Misschien wel meer dan de vrede. Misschien wel heftiger dan die vaste grond.

Maar Hij wordt niet geschud. Hij steekt zijn hand uit, naar ons. Als we zinken, in plaats van lopen op het water.




Reacties

  1. juist als je flink geschud wordt, kun je die vrede en vaste grond ervaren, want je wordt wel geschud, maar breekt niet door de vaste grond. Wat een fantastische God he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Wat een mooi citaat van Thomas Watson.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts