Nieuwe baan

Ja, het staat er echt: een nieuwe baan.
Na acht jaar geen (betaalde) baan, ga ik maandag weer beginnen.
Spannend, vind ik, maar ook erg leuk.
Twee diensten per week, zoals mn rooster er nu uit ziet, goed te doen.

Ik heb al een keer meegelopen, om te kijken of ik het positief vond.
En het is echt leuk om te ervaren, dat je sommige dingen gewoon vanzelf weer doet.
Dat de oudere mensen, waar ik voor ga zorgen, me weer trekken. Om daar mn talenten weer te gebruiken.
Een beetje ouder en misschien ook rustiger, wijzer, empatischer dan net van school.
Een lichtje verspreiden, ook daar.
Gewoon door te zijn.
Niet met allerlei woorden, die worden vaak niet eens meer begrepen.
Maar juist door er te zijn, een gebaar, een aanraking soms.

O zeker, het zal vermoeiend zijn, teleurstellend soms, saai misschien wel.
Er zullen irritaties zijn, boosheid.
We zijn mensen; patienten, collega's, ikzelf.
Niemand is volmaakt.
En toch;
Ik heb er zin in!
Bron foto; pinterest

Reacties

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts