Pijn en een Heelmeester

Wat is het soms oneerlijk en wat doet het pijn om zo behandeld te worden.
Waarom denken mensen zich alleen maar goed te voelen als een ander voor ze door het stof gaat? 
Onterecht beschuldigd.
 Toch een sorry zeggen. 
Niets meer laten horen, geen reactie...

Is dat wat God vraagt? Zo met anderen omgaan?

Maar eigenlijk is het niet de vraag hoe de ander met deze situatie omgaat. 
Hoe ga ik ermee om?
In filippenzen 4:8 staat een tekst die daarin helpt:
Bedenk wat waar is.
Wat eerlijk is...

Met de feiten en mijn gevoelens ga ik naar mijn Hemelse Vader, die al lang weet wat mij zo'n verdriet doet.
Die weet, beter nog dan ikzelf, wat die met me doet.
En Hij schenkt rust vanbinnen en genezing.
Dan lees ik:
Ik de Heere ben uw Heelmeester.
Exodus 15:26
In het hebreeuws: YAHWEH RAPHA
De Heere die heelt.

En zo is het.




Reacties

Populaire posts