Zorgen

Ineens is het er: de onrust en de zorgen. De signalen die er waren leidden nu tot een keerpunt.
Zo kan het niet langer.
De vage gedachten nemen vaste vormen aan. Er is wel iets, het duurt te lang voordat het over is.
Stil alles op een rijtje zetten.
Feiten, gevoel, interpretatie.
Wat zien anderen die er mee te maken hebben?
Wat kan er gedaan worden? Op korte en lange termijn? Hoe snel moet er iets?
Waar eindigt het probleem van ons en begint dat van de ander? Of is dat punt er niet?
Wie moet er iets doen? De directe omgeving? Professionals? 
Wat kan en moet er? Diagnose, testen, behandeling?
Wat wil de persoon in kwestie?
Wat is wijsheid?

Vragen, vragen, vragen.
Gelukkig zijn er mensen die meedenken en wordt het gaandeweg duidelijk.
Nu nog een beetje geduld tot alles loopt..

Ik las; 
Herinner je gisteren
Droom van morgen
Maar leef vandaag!

En dat is denk ik zo. Als je altijd achterom of vooruit kijkt, vergeet je te waarderen wat je vandaag hebt.
Geen zorgen maken voor de dag van morgen.
Morgen ligt in Gods hand.
En dat is veilig.


Reacties

  1. Veel sterkte en dank je wel voor het delen van je gedachten. Is er iets waar ik voor mag bidden, je zegt het maar. Ga je met de Heere Jezus, de weg door de seizoenen. Hij is zo betrouwbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moeilijk zeg al die vragen, vooral als het nodig is dat er snel antwoord komt. Dat is een hele beproeving, maar hoewel wij kunnen struikelen en falen in het vertrouwen op Hem, blijft Hij trouw! Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je snel inzicht en wijsheid mag ontvangen in welke stap je het beste eerst kunt zetten om zo stapje voor stapje verder met Hem te kunnen gaan. Ik wens je daarbij Zijn kracht en genade toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullir wel voor het meeleven! Lievet wil ik niet in details treden omdat het om een van de kinderen gaat. Maar we ervaren wel Gods trouw en hulp.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts