gras

Als het gras bij de buurman groener is, is het tijd om voor je eigen gras te zorgen....

Vrij vertaald door mij, de spreuk die ik tegenkwam op pinterest.
Er zit wat in...
Bij een ander lijkt vaak of veel dingen mooier, beter, leuker zijn.
Maar...
is dat zo?
en....
misschien waarderen we te weinig wat we wél hebben!
Goed zorgen voor je eigen gras.
Waarderen wat er positief is op een dag.
Waar wordt je blij van?
Soms zit het in heel kleine dingen;
de zon die schijnt,
een kind dat naar je lacht of
een groet van iemand,

Leef bewust elke dag en sta stil bij de dingen waar je dankbaar voor mag zijn.
Als je dat doet, dan ontdek je steeds meer zaken waar je blij van wordt.

Niet om belerend te zijn, helemaal niet, ik heb de wijsheid niet in pacht. Maar ik heb gemerkt dat het zo werkt.
Net als groeten, als je mensen om je heen groet, krijg je soms verbaasde reacties.
Ik denk altijd maar; misschien is het wel de eerste groet die ze met iemand wisselen vandaag. Er is niets makkelijker dan een vriendelijk hallo.

Dus dat gras....vaak vertrapt, ondergewaardeerd, als onkruid weggehaald..
toch maar voor zorgen!

Reacties

  1. Je staat online :)
    http://familynight2012.blogspot.nl/2015/01/blog-in-het-zonnetje-elke-dag-een.html
    maar dat had je al ontdekt zag ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Je hebt helemaal gelijk! T wordt al zo snel gewoon terwijl we zo rijk gezegend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts